آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، به دنبال سلسله مباحث سوگندهاي قرآن مجيد به ذات احديت خداوند به تفسير آيه 66 سوره‌ي مريم پرداخت و در بخشي از اظهاراتش با محكوم كردن توهين اخير تلويزيون دانمارك به پيامبر (ص) گفت كه قطع رابطه با دانمارك هيچ مشكلي را پديد نخواهد آورد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي در ادامه به راه ورود به بهشت اشاره كرد و گفت: در دنيا هم رسيدن به بهشت محتاج گذر از مشكلات است. به عبارت ديگر بهشت چه دنيوي و چه اخروي فراز و نشيب فراوان دارد. امام علي (ع) مي‌فرمايد بهشت در لابه‌لاي ناراحتي‌ها پيچيده شده. بنابراين جاي تعجب نيست در قيامت همه از جهنم عبور كنند.

وي در فلسفه‌ي آيه 66 سوره مريم گفت: خداوند اين منكران را در اطراف جهنم قرار مي‌دهد تا اين صحنه هولناك را مشاهده كنند. ديگر آن‌كه هم‌رديفي منكران با شيطان خود شكنجه ديگري است كه خداوند براي آنها مقرر كرده است. حتي فرعون با لعن و نفرين پيروانش جلوتر از بقيه وارد آتش مي‌شود پس كلمه به كلمه قرآن حساب شده است.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، تقوا را باعث عبور سريع انسان از جهنم ذكر كرد و گفت: اگر گذري در آيات و روايات كنيد مي‌بينيد كه معيار شخصيت انسان و مجوز ورود به بهشت، تقواست. تقوا شبيه افسار و نفس مركب و سوار آن عقل است. هرگاه اين نفس سركش (مركب) مي‌خواهد به سمت گناه حركت كند عقل افسار را كشيده و نمي‌گذارد.

وي در ادامه، تقوا را وسيله‌ي بازدارنده نفس سركش خواند و افزود: تقوا نفس سركش انسان را همه جا مي‌برد اما اگر زمام باشد، نفس در كنترل عقل قرار گرفته و در مسير هدايت پيش مي‌رود.

مكارم شيرازي، روزه را سبب بالا رفتن تقواي انسان و تقوا را موثر در زندگي مادي و روزي انسان‌ها دانست و افزود: خداوند مشكلات انسان متقي را از جايي كه انتظارش را ندارد حل مي‌كند.

وي در پايان به اهانت تلويزيون دانمارك به ساحت مقدس پيامبر (ص) اشاره كرد و گفت: سران كشورهاي اسلامي نه تنها نبايد در برابر اين مساله سكوت كرده بلكه بايد رابطه‌ي خود را با اين كشور قطع كنند. مسلمان بايد غيرت ديني داشته باشد. قطع رابطه با دانمارك هيچ مشكلي را پديد نخواهد آورد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا